Prima pagină > apariţii HP în presă > Presa despre noi: Voluntariat şi curaj de la Natalia Scobioală

Presa despre noi: Voluntariat şi curaj de la Natalia Scobioală

Natalia ScobioalaCând am decis să realizez materialul cu Natalia Scobioală, am spus că aici voi asocia nu doar implicarea ei voluntară în diverse activităţi, dar şi curajul ei de a lupta pentru drepturile omului, mai ales, pentru drepturile ei. Numărul poveştii scrise de ea, 55, sper să inspire mulţi tineri care se plîng că nu au cu ce se ocupa!

Nu pot să spun exact cum și unde, pentru că am intrat în lumea aceasta a voluntariatului fără să îmi dau seama, și de care nu îmi imaginez cum aș trăi mai departe. A început totul mai exact acum 4 ani, într-o perioadă mai dificilă prin care treceam și în care aveam nevoie de mai multă comunicare, prieteni noi și desigur ocupații utile care să îmi aducă satisfacție. Ca orice adolescent o mare parte din timp o petreceam pe internet și exact in această lume virtuală am cunoscut echipa, în prezent colegii din Hyde Park. De aici a începul totul, de aici lumea mea s-a întors cu capul în jos. Am fost atrasă de la început de curajul acestor omuleți (de unde l-am învățat și eu mai apoi, fiind prezentă la cîteva lecții a Școlii Curajului oferită de Ghenadie Brega). Era exact de ce aveam nevoie. Aici am învățat să respect și să fiu respectată, am avut ocazia să  învăț o mulțime de informații utile, și important să lupt pentru drepturi și adevăr și să susțin și pe alții.  De aproape doi ani sunt editor-reporter Curaj TV, și  de exact o lună pot să mă bucur cu funcția  de consilier Hyde Park. Aș putea povesti la nesfărșit, pentru că aici m-am dezvoltat. 

N.S

Nu am fost o luptătoare de felul meu, uneori mă mir și acum de mine, cît de atrasă și nedespărțită sunt de această activitate. Dar alături de Hyde Park , am realizat primele mele proteste, primele mele articole, și acum sunt mai sigură ca oricînd, și pot spune sus și tare: „Și da, eu pot schimba lumea”. Voluntariatul la prezent a devenit un stil de viață, felul meu de a mă exprima ca om. Am devenit mai  încrezută în propriile forțe, ma sociabilă, mai plină de viață

La sigur avantaje ale voluntariatului sunt multe, important să îți dorești să faci asta fără a cere ceva în schimb. În prezent mă implic înactivitățile organizației, privind promovarea drepturilor omului. Înregistrarea video a ilegalităților/abuzurilor observate zilnic. Așa cunosc povești incredibile ale oamenilor de lîngă mine, a copiilor

În primul rînd voluntariatul înseamnă mișcare, dinamism. Ieși dintr-o colivie și cunoști lumea, diferite tipuri de personalități, și pînă îți dai seama ești atras de diferite activități. De ce tinerii ar trebui să facă voluntariat? În primul rînd au posibilitatea să cunoască oameni cu aceleași preferințe și valori, să participe la schimbarea societății în mai bine și de a nu rămâne la doar o idee. Să își corecteze defectele și să își evidențieze calitățile, să capete încredere în forțele proprii, să devină mai responsabili.

natalia s

Am încercat să mă implic și în alte feluri de voluntariat, cum ar fi să colectez donații pentru orfelinate, familii sărace, desigur alături de alte persoane responsabile de aceasta, dar și alături de oamenii de rînd care vor  să facă un ajutor. De curînd am fost invitată să fiu reprezentantă ca voluntar în Republica Moldova  a unui ONG din România care colectează donații pentru un orfelinat din regiunea trasnistreană. Și vreau să cred că lucrurile frumoase nu se termină aici.

Sunt o fire opitmistă, și observând zi de zi tot mai mulți cetățeni implicîndu-se și dezvoltîndu-și spiritul civic, pot să spun sigur că mergem spre un viitor mai bun, influențați de curentul european, ei conștientizează și își asumă statutul de cetățeni cu drepturi și responsabilități.

Iuliana Mămăligă pentru Iuliam.Com

 

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

